8 Temmuz 2008 Salı

KIYMALI KABAK YEMEĞİ


Artık yavaş yavaş yaz sebzeleri çıkmaya başaladı. tarlada yetişenlerden bahsediyorum elbette...
Ben mutfağımda mevsiminin dışında sebze kesinlikle kullanmıyorum. bu hafta pazarda sürekli alışveriş yaptığım kişide görünce kabakları hemen aldım. taze taze çok güzeldi. çokta özlemişiz yemeğini. sevilir bizim evde sebze yemekleri..hemen resimledim ,sizlerle paylaşmak istedim.
herkesin kendi usulunce yapma şekli vardır . bende kendiminkini anlatayım dedim....

MALZEMELER
*1 kg kabak
*3 adet kuru soğan
*1 baş sarmısak
*dereotu
*salça-domates(ben yazdan koymuştum dipfrize.)
*tuz-karabiber
YAPILIŞI
kabakları yıkayıp dilimledikten sonra sıvı yağ koyduğumuz tencerede soteliyoruz..hafif pembeleştikten sonra salçayı ilave edip tekrar karıştırıyoruz...şöyle bi düzelttikten sonra sarmısakları ..dörde böldüğümüz kuru soğanları diziyoruz.arasına domates dilimleri yerleştiriyoruz...dereotunun birazını kıyıp üzerine serpiyoruz...tuzunu ve biberini koyup yeterince su ilavesinden sonra pişiriyoruz..servis yapacağımız zaman kalan dereotlarınıda koyuyoruz....afiyetle yiyiyoruz

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa